Informasjon fra rektor uke 16

Her kommer en liten oppdatering fra rektor

Hei alle foresatte på Sky!

Da er uke 4 med fjernundervisning over. Vi observerer en iherdig innsats av elever, foresatte og ansatte. Det er forståelig at dette er en krevende situasjon for mange.

Nå gjenstår en "skoleuke" hjemme før 1.- 4. trinn fyller Sky skole igjen. I starten av neste uke vil det komme en "nasjonal veileder", som vi kommer til å tilstrebe å følge til punkt og prikke med tanke på organisering og gjennomføring av skoledagene. Hele neste uke vil gå med til å klargjøre mottaket av barna på 1.-4. trinn. Vi lener oss på helsemyndighetenes anbefaling om åpning av skolene.

Vi har hatt en strøm av henvendelser fra foreldre. Som en generell anbefaling , råder vi at dere tar kontakt med fastlege eller helsestasjon og dere er usikre på noe i forbindelse med skolestart for deres barn. Larvik kommune kommer til å gi ut informasjon til de som velger å ta barna ut av skolen, og heller ta ansvar for undervisning av egne barn. Det har ikke kommer ut per dags dato. Vi vet at flere kommer til å velge det og at mange er i tenkeboksen.

I og med at flere yrker nå ligger inn som samfunnskritiske funksjoner, har behovet for skolepass meldt seg for enda flere. På hjemmesiden ligger det nå en oppdatert lenke dere kan trykke på: https://www.larvik.kommune.no/korona/nyhetsarkiv-korona/1704-foresatte-med-samfunnskritiske-funksjoner/

Nederst på lenken klikker dere på navnet til rektor og melder behovet per e-post. Det er viktig at dere skriver inn detaljert på alle punkter, samt har med bekreftelse fra arbeidsgiver. Det har ikke vært krevende å følge opp 5-6 barn, men nå som vi får langt flere henvendelser er det viktig at vi har gode systemer for de barna vi skal passe på.

Til slutt ønsker vi at dere foresatte svarer på en kort undersøkelse, som ikke tar mye tid. Vi har fått gode tips fra andre skoler om å evaluere skoletilbudet vi har hatt i perioden med fjernundervisning. Undersøkelsen har som mål å avdekke hva vi har gjort bra og hva vi kan forbedre. Vi håper virkelig dere tar dere 1-2 minutter og gjennomfører denne. Link er sendt dere i Visma

Ha en riktig god helg alle sammen!

Hilsen Jo Arne Ellingsen, rektor.